Ontmoeting! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Famstofferinbali - WaarBenJij.nu Ontmoeting! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Famstofferinbali - WaarBenJij.nu

Ontmoeting!

23 Juli 2016 | Indonesië, Kuta

Vandaag was de dag waar we lang naar hebben uitgekeken: de ontmoeting met de kinderen van Jewel of the Nation. Na een laatste keer de namen te hebben geoefend, werden we opgehaald door Dintje. Zij runt samen met haar man Ventje het kindertehuis. De kinderen waren nog op school. Op zaterdag vertrekken ze rond 6.30 naar school en zijn ze rond 10.30 weer thuis. Vlak na ons, kwamen ook de kinderen thuis. Veel kinderen herkenden we van de foto's, maar bij een aantal was dit lastiger. Na een welkomswoord van een van de kinderen, het zingen van een lied samen, was hetwoord aan ons. We begonnen met een kort toneelstukje (The fly).Djelan deed ook mee en hij deed het super! De kinderen vonden het erg grappig. Vervolgens hebben we de cadeautjes van de sponsors gegeven. Erg mooi om al die blije gezichten te zien! De kinderen en tieners waren geweldig blij met de cadeautjes, maar soms nog meer met de bijgevoegde kaartjes en/of foto's.

Het bezoek van ons kwam op het juiste moment. Zowel Ventje en Dintje als de kinderen vonden het erg bemoedigend dat we er waren. De kinderen waren een hele tijd bezig met het bewonderen van hun eigen en elkaars cadeautje en probeerden de kaartjes te lezen. Djelan en Danisha sloten moeiteloos aanbij het spel van de kinderen. Djelan had thuis zijn vriend al gekozen: Tian, de jongen met het Barcelona shirt aan net als hijzelf heeft. Danisha kon het erg goed vinden met Ros en Dea. Na de lunch hebben we wat spelletjes gedaan met de kinderen en samen gezongen onder begeleiding van Tian met de gitaar met Djelan als trotse kleine broer ernaast.

Namens alle kinderen, tieners en Ventje en Dintje, heel hartelijk bedankt voor de persoonlijke pakketjes en sponsoring! We zien uit naar de komende twee weken waarin we hen beter kunnen leren kennen, tot zegen mogen zijn en veel plezier mogen maken samen.

• 23 Juli 2016 - 12:34

Reinier:

Hoi familie Stoffer,
    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste stappen hebben gezet in een prachtig deel Schepping. Wat een contrast zal het zijn met de omstandigheden waarin kinderen in Europa opgroeien. Dan ook fijn dat we op afstand ook een beetje kunnen betekenen voor de kinderen daar en dat jullie je daar ter plaatse voor inzetten. Geweldig.
    Een mooie tijd gewenst samen en Gods Zegen bij alles wat op jullie pad komt!
    Grt Lian, Reinier, Maxine, Danique en Emile

• 23 Juli 2016 - 19:55

Nelly Schokker:

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en nu op de plaats van bestemming zijn. Ook heel fijn dat de kinderen al meteen aansluiting hebben, taal hoeft dan niet eens zo)n belemmering te zijn. Erg leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden. Zo kunnen wij ook een beter beeld krijgen. We zien uit naar de volgende verhalen en foto)s. Een lieve groet van ons en een knuffel voor Djelan en Danisha.